Thursday 8 November 2012

ver dwalen

Nou, niet allemaal zo negatief hoor... 
het leven is toch vooral best wel leuk....


Wandelend langs The British Library, dit voorjaar, tijdens mijn korte vakantie in de Hemel, eh, Engeland, op weg van St. Pancras Station naar Tottenham Court Road, zag ik bovenstaande poster. Het was een van een aantal die de BL had opgehangen in hun voortuin om de aandacht te trekken naar het vele moois wat ze in het gebouw hadden staan aan boeken en ander materiaal. Ik had de quote al eerder gezien, en moest er even om glimlachen: 
Not all those who wander are lost... 
Niet iedereen die dwaalt is verdwaald... 
Mooi toch? 

Ik houd erg van dwalen... 
In het bos, door een stad (waar Antwerpen en London mijn voorkeur hebben), in mijn gedachten (daar vooral)... Lekker dolen, zonder doel, gewoon genieten van wat ik tegenkom... Blaadjes, paddestoelen, koffietentjes, boekenwinkels, mooie mensen (m/v), gebouwen, etalages, steegjes, doorkijkjes... Liefst alleen, ook, zonder de afleiding van de gedachten en menigen van anderen. 

Denk ineens aan een van de vele liedjes 
die de kinderen van hun kleuterjuffie hebben geleerd, ooit: 
" 'k moet dwalen, 'k moet dwalen
langs bergen en langs dalen..."

Laat mij maar lekker dwalen...
Ik kom wel waar ik wezen moet...

No comments: