Wednesday 7 November 2012

trots


I hope you live a life you're proud of 
If you find you're not, I hope you have the strength to start all over again. 
~F. Scott Fitzgerald

... stond bij de Facebook status van een van mijn inspirerende vrienden aldaar... (in't Nederlands: "Ik hoop dat je een leven leeft waar je trots op bent... Zoniet, dan hoop ik dat je de kracht hebt om helemaal opnieuw te beginnen." ~ F. Scott Fitzgerald, die van Tender is the night en The great Gatsby). 

* zucht * was mijn eerste reactie daarop... Ben ik trots op het leven wat ik nu leef? Kan ik het voor elkaar krijgen? Nee dus... Niet echt... Niet dat ik niet trots ben op mijn kids, dat ik er spijt van heb of zo, helemaal niet (juist niet, een van de weinige dingen in mijn leven waar ik blij mee ben), of de relatie die ik al 20 jaar volhoudt, maar ik ben ook een laffe trut, met betrekking tot datgene waar ik maar niet aan durf, te bang ben wat het voor gevolgen zou kunnen hebben... 

Maar ja, daar zal ik wel niet alleen in zijn...



No comments: